BLOC 6
BLOC 6
Activitat 1
Un programari lliure és el que respecta a la llibertat tan dels usuaris com el de la comunitat. Per altra part, el programari privatiu, la mateixa paraula ho diu, ja que priva la llibertat dels usuaris i els mantenen en un estat de divisió i impotència.
Aleshores a l’escola s’hauria d’ensenyar el Software lliure a les aules, ja que cada escola ha de contribuir a dirigir la societat cap a la llibertat i cap a la solidaritat social. A més, com diu al vídeo, hi han quatre llibertats imprescindibles i són les següents:
Llibertat 0: Llibertat d’executar el programa com cada usuari vulga.
Llibertat 1: és la que el permet estudiar el codi font del programa i canviar-lo perquè el programa faça el que tu vols.
Llibertat 2: Llibertat d’ajudar al progim, és a dir, de fer i destruir còpies exactes de programes quan tu vulgues.
Llibertat 3: és la que el permet contribuir a fer i distribuir còpies de les teus versions al programa.
A més, hi ha tres raons per les quals l’escola hauria d'utilitzar el programari lliure i són les següents:
1. La primera raó és que el programari lliure és més econòmic i com les escoles no tenen molts diners és una bona opció. A més, les empreses regalen copies gratuïtes del software privatiu per a fer addictes als alumnes i utilitzen les escoles per a ensenyar una dependència permanent a la societat. L’escola deu rebutjar la participació en eixe plan, perquè aquesta té una missió social d’educar d’una manera independent, solidària i lliure.
2. Seguidament l’educació dels bons programes. Necessiten aprendre a programar i això requereix saber llegir molt de codi per saber programar codis grans i a més, necessiten els Software lliure, ja que sols este programari permet l’educació en la informàtica.
3. A continuació, es parla de l’educació ciutadana, és a dir, ensenyar l'esperit de la bona voluntat i l’hàbit d’ajudar. Per tant, cada alumne ha de compartir els programes a la resta i no guardar-se’ls.
Per concloure, pensem que el Software lliure potser molt beneficiós per a les escoles, ja que d’una manera lliure permet als usuaris tindre la llibertat de ejecutar, copiar, distribuir, estudiar, modificar i millorar el programari. A més, els permet controlar el programa i el que fa aquesta, per tant proporciona un aprenentatge del codi de programació i pot ser molt útil per saber utilitzar les TIC. Per tant cal eliminar així el Software privatiu, ja que lleva la llibertat als seus usuaris i els mantenen en un esta d’impotencia, perquè no es té el codi font del programa.
Activitat 2
Al vídeo del viaje de Diego (el gran reto) s'aprèn sobre el sistema solar, l’antic Egipte, muntanyes, climes, arbres, baobab, exploradors i descobriments, mitjançant l’espanyol i l’anglès amb el poder de volar.
Al primer video de la realitat augmentada apareixen llibres amb figures en 3d, és a dir, sobreeixen del llibre si són vistes des d’altres dispositius.
Al segon video de la realitat augmentada es pot observar un tipus d’esquema amb preguntes tipus qüestionari i esquelets. Ademés convertir l’aprenentatge en un joc pot resultar molt més efectiu. Una formación vidual, interactiva i contextualitzada ens permet que els xiquets i adults assimilen millor la información. Creant els espais al seu gust, ja siguen per a proves o per a exàmens a l’hora d’aprendre d’una manera més lúdica.
Creem que la tecnología que pot ser més útil per a un aprenentatge significatiu a l’aula és la realitat augmentada, ja que permet estudiar qualsevol tema d’una forma més interactiva i lúdica. A més, mitjançant la realitat augmentada es poden fer una varietat de coses molt extensa com per exemple, jocs o traslladar-se a un altre lloc o país i així poder aprendre coses d’aquest, a més de millorar la percepció i interacció amb el món real. També es poden fer esquemes sobre qüestionaris o esquelets perquè aprenguen d’una manera més visual i quotidiana. En els llibres de text poden haver codis QR que permetisquen veure aquesta informació amb figures en 3D o amb la realitat augmentada des d’altres dispositius com un mòbil o tablet.
Activitat 3
Lliurex és un programa desenvolupat per la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, és a dir 10 persones a temps complet. Al tractar-se d’un software lliure és molt fàcil la seua utilitat, ja que compta amb un sistema operatiu que permet traduir i trobar la qüestió precisa
El programa educatiu Lliurex també és molt segur degut a que està basat en Linux adoptant així les mateixes característiques que té l’anterior nomenat, i és impossible que hi entren virus a l’ordinador al centre docent.
A més de tenir aquestes característiques tan positives Lliurex educa en valors, ja que té com a opció la col·laboració i trobar el benefici per maximitzar el bé comú compartint els conceptes apresos i la claredat al mateix temps com a objectiu principal.
Mar Alcolea Agulló
Alejandra Marín Jover
Elisabeth Túnez Cortés
Comentarios
Publicar un comentario